Brakujące domy należały do umarłych
W mój sen wchodziło to, o czym śniłaby babcia. Ale nie śniła. Bo nie spała. Nie spała, bo nie chciała tych snów. Dawała mi je na chwilę na przechowanie.
Marta HermanowiczŻycie domaga się, by je dawać, a nie nim zarządzać
Styl Boga wyrywa z nihilistycznej logiki „czynię, aby mieć” – mówił wczoraj papież Franciszek.
FranciszekDlaczego zdanie „Jezus umarł za nasze grzechy” ma wybuchowe znaczenie?
Dzięki śmierci Jezusa ludzie mogą wejść w oczyszczoną relację z Bogiem niezależnie od kultu kapłańskiego i liturgii świątynnej. Bez ofiar, bez kapłanów, bez świątyń.
Martin EbnerŚmiercionośna lawina słów. „Zmierzch długiego dnia” w poznańskim Teatrze Nowym
Tekst Eugene’a O’Neilla z 1956 r. wciąż się broni. Niejedna rodzina nadal tak funkcjonuje: zatruwając się wzajemnie jadem, bez liczenia się z drugim człowiekiem i jego emocjami.
Ks. Andrzej DragułaKres niepełnoletności i nowa krytyka
Wyjście z metaforycznej niepełnoletności w naszym języku to bardzo drobny krok w stronę nieznanego – zapowiedź zmiany paradygmatu w refleksji teologicznej
Karol GrabiasGobelin obnażający przemoc. O feministycznej prozie Anny Kowalskiej
Była kobietą niezależną i wyzwalającą się z imperatywów społecznych, żyjącą na skrzyżowaniu kilku kultur, a przede wszystkim całkowicie oddaną literaturze.
Alicja WalczynaNowy paradygmat teologii
Franciszek wzywa nas, teologów, do porzucenia komfortu uprawiania teologii według znanych schematów i do wyruszenia w nieznane.
Ks. Jan SłomkaHistoria pewnej miŁOŚci
Jeśli bez szemrania wstajesz o trzeciej nad ranem, po łyku kawy wsiadasz w auto i przemierzasz 170 km tylko po to, by zobaczyć łosia brodzącego w rozlewiskach, to wiedz, że dosięgnęła cię łosiomania.
Magdalena FijołekNie da się mówić „małe jest piękne” i jednocześnie otwierać rolnictwa na globalny kapitał, jak robi to Unia Europejska – mówi rolnik Wiesław Gryn.
Mateusz PiotrowskiZałożenie, że Putin może być uważany za partnera w negocjacjach, jest równie niebezpieczne jak naiwność Zachodu u progu II wojny światowej – mówi ks. Tomáš Halík.
Więź.plW jaki sposób spopularyzowanie ideałów autentyczności i autoekspresji wpływa na myślenie o powołaniu kapłańskim czy zakonnym? Czy możliwa jest jeszcze tzw. kultura powołaniowa?
Ks. Andrzej DragułaO’Hagan cały swój pisarski talent wkłada w uzasadnienie decyzji o współudziale w odchodzeniu bliskiej osoby. Z opowieści nie wynika jednak, by była to decyzja najlepsza.
Tomasz P. TerlikowskiBlogerzy
Zbigniew Nosowski
Półprzewodnik po nocy ciemnej
Ks. Andrzej Draguła
Mój komentarz do wszystkiego
Cezary Gawryś
Moim przekornym zdaniem
Ks. Andrzej Luter
Tezy Lutra
Bartosz Bartosik
Odgłosy peryferii
Jakub Halcewicz-Pleskaczewski
Coś tu nie gra